"一口气,从雅典横渡到北京/让每一个人都拥有世界级的竞技舞台。/中国网通,以先进的宽带技术,构建通达世界的通信网络,全力支持北京2008年奥运会。/中国网 宽天下"
(中国网通形象广告)

"In one breath, from Athens to Beijing/Let everyone have a global competition stage./China Unicom, thanks to an advanced broadband technology, creates a world communication network, and fully supports Beijing 2008 Olympics./China network broadens the Tianxia"
(China Unicom corporate advertisement)

"In un respiro, da Atene a Pechino/In modo che tutti possano stare su un palcoscenico mondiale./China Unicom, grazie ad un'avanzata tecnologia broadband, crea una rete di comunicazione globale e supporta le Olimpiadi di Pechino 2008./China Unicom amplia il Tianxia"
(pubblicità corporate di China Unicom)

2010-09-14

CONFERENCE ANNOUNCEMENT: PROF. LIU LINQING IS COMING TO CA' FOSCARI! BE THERE!

Sorry if I interrupt the posting on 悦己, but as this is a blog on Chinese advertising I think it's my duty to advertise an important event that will take place next Monday (September 20), in concomitance with the start of the 2010/2011 Academic Year at Ca' Foscari University of Venice and with the beginning of my new course "Chinese Identity through Logos, Brands and Marketing". Professor 刘林清 Liu Linqing from the Advertising Department of 中国传媒大学 is coming to Ca' Foscari to give a talk entitled "从商业广告透视当前中国社会文化" (Chinese contemporary culture and society through advertising). The event is supported by the Department of East Asian Studies and the Confucius Institute at Ca' Foscari University of Venice. I will be in charge of the translation into Italian and I hope there will be a vast audience, as this is the first time a Chinese professor comes to Italy to give a talk on Chinese contemporary advertising! So don't miss it! 



ANNUNCIO CONFERENZA: IL PROF: LIU LINQING VIENE A CA' FOSCARI! NON MANCATE! 

Scusate se mi intrufolo tra i post su 悦己, ma dato che questo è un blog sulla pubblicità cinese, credo sia giusto pubblicizzare un evento importante che avrà luogo lunedì prossimo (il 20 settembre), in concomitanza con l'inizio dell'Anno Accademico 2010/2011 dell'Università Ca' Foscari di Venezia e con il mio corso "L'identità cinese attraverso marchi, marche e marketing". Il professor 刘林清 Liu Linqing del Dipartimento di Pubblicità della 中国传媒大学 verrà a Venezia per tenere una lezione intitolata "从商业广告透视当前中国社会文化" (Cultura e società della Cina contemporanea attraverso la pubblicità). L'evento è promosso dal Dipartimento di Studi sull'Asia Orientale e dall'Istituto Confucio presso Ca' Foscari. Sarò responsabile della traduzione in italiano e spero che ci sarà un vasto audience, dato che è la prima volta che un professore cinese viene in Italia per parlare della pubblicità cinese! Non mancate!

No comments:

Post a Comment