Here we go with the last post of this saga! I will now - very briefly - give space to some other countries, cultures and languages, some of which were actually present in the show, some of which were not.
Eccomi qui per l'ultimo post di questa saga! In velocità, vorrei dare spazio ad alcuni paesi, culture e lingue, alcuni dei quali hanno trovato spazio all'interno dello show, altri no.
Apart from Japan and Korea, Russia seemed to be the next outcoming cultural and linguistic power, at least as far as investment was concerned. Russia has still a long way to go in order to dismantle stereotypes: apart from the language tasters (where Russian was present in 2 out of 3) and one language intensive class (against 2 of Chinese but - incredibly - zero from both Japan and Korea!), Russia was the protagonist of two events: a music performance, held on Day 1, and a "language in action" seminar, entitled: "RUSSIA - DON'T BE AFRAID OF HER!", promoted as follows:
"Russia...the vast country with its language, society and culture where everything that you see happens for historical reasons...but what's Russia like today?With free traditional blins (pancakes), shortbreads and vodka".
Oltre al Giappone a alla Corea, la Russia sembrava essere il futuro potere culturale e linguistico, almeno in base agli investimenti fatti. Ma la Russia ha una lunga strada da percorrere per liberarsi dagli stereotipi: a parte gli assaggi linguistici (era presente in 2 su 3) e un corso intensivo di lingua (contro i due cinesi e gli "zero" del Giappone e della Corea"!) la Russia era la protagonista di due eventi: una performance musicale, il primo giorno, e un seminario "language in action", intitolato "RUSSIA - NON AVERE PAURA!", promosso come segue:
"Russia...the vast country with its language, society and culture where everything that you see happens for historical reasons...but what's Russia like today?With free traditional blins (pancakes), shortbreads and vodka".
Oltre al Giappone a alla Corea, la Russia sembrava essere il futuro potere culturale e linguistico, almeno in base agli investimenti fatti. Ma la Russia ha una lunga strada da percorrere per liberarsi dagli stereotipi: a parte gli assaggi linguistici (era presente in 2 su 3) e un corso intensivo di lingua (contro i due cinesi e gli "zero" del Giappone e della Corea"!) la Russia era la protagonista di due eventi: una performance musicale, il primo giorno, e un seminario "language in action", intitolato "RUSSIA - NON AVERE PAURA!", promosso come segue:
"Russia...il grande paese con la sua lingua, società e cultura, dove tutto ciò che vedi succede per ragioni storiche...ma com'è la Russia oggi?Con blini (pancake), shortbread e vodka locali".
Among the other "exotic" languages, I was going to expect more from Hindi and Arabic. Arabic was present in a linguistic taster and in 2 beginners courses, while hindi was the protagonist of only one language taster. No cultural events. And what about Italy? Well...it was protagonist of two intensive classes (on the second day), and of a taster (held on the last day!!!). No related events, be they related to culture, dance, food or whathever.
Tra le altre lingue "esotiche", mi sarei aspettata di più dall'hindi e dall'arabo. L'arabo ha promosso un assaggio linguistico e due corsi principianti, mentre l'hindi è stato protagonista di un assaggio linguistico. Nessun evento culturale. E l'Italia? Beh...ha promosso due lezioni intensive (il secondo giorno) e un assaggio linguistico (il primo giorno!!!) Nessun evento, nulla su cultura, danza, cibo o quant'altro.
Another thing that stroke me? And, to be honest, not only me but also my friends? The total abscence of African languages...nothing at all. Not scheduled! Well, if the show had taken place in Italy I would expect so, but being in a city like London, not at all. A city that promotes a huge African Film Festival (I saw my first Nollywood movie there, Phone Swap, I thank A.J. for spreading the news!), fashion-related events (Africa Fashion Week), music festivals, like the London African Music Festival...
Un'altra cosa che mi ha stupito?A dire il vero non solo me, ma anche altri amici che hanno visitato lo show? La totale assenza di lingue africane...niente. Non contemplate! Ecco, se lo show si fosse tenuto in Italia me lo sarei aspettato, ma in una città come Londra, assolutamente no. Una città che promuove un grande African Film Festival (lì ho visto Phone Swap, il mio primo film di Nollywood e ringrazio A.J. per avermi allertato!), eventi di moda africana (Africa Fashion Week), festival di musica, come il London African Music Festival...
I had the pleasure to assist to the first episode of the Afrobeat Educational Roadshow, organised by Strictly Entertainment Music (SEM) and held at the University of Westminster, on December 12th, 2012 (see brochure above). I was glad to hear that the African country I find more interesting from a popular culture perspective is "going up": Nigeria is doing great not only in cinema, fashion and soccer, but also in AFROBEAT MUSIC, where the genre actually generated.
Ho avuto il piacere di assistere alla prima tappa dell'Afrobeat Educational Roadshow, organizzato da Strictly Entertainment Music (SEM) e tenutosi lo scorso 12 dicembre, presso l'Università di Westminster (vedi locandina sopra). Mi ha fatto molto piacere sentire che il paese africano che mi interessa di più in una prospettiva di cultura pop "sta salendo": la Nigeria sta andando alla grande nel cinema, nella moda e nel calcio, ma anche nella MUSICA AFROBEAT, dove questo genere è nato.
And Nigerian artists are getting famous abroad, also through collaboration (think about Akon and P-Square and MayD in Chop My Money). Despite this, "Gangnam style" reached 1355307253 views, while the videos of Omawumi, Wizkid or Iyanya lag far behind (even though they are cooler from many other points of view... not by chance, D'Banj's Oliver Twist entered the UK TOP10). But these guys are getting big are reaching an international audience, which is not only the Nigerian diaspora. And making them dance along. Exactly what is China wants to do, without success. Time to chance the tune?
E gli artisti nigeriani stanno diventando famosi all'estero, anche attraverso collaborazioni (pensate ad Akon con i P-Square e MayD in Chop My Money). Nonostante questo, "Gangnam style" ha raggiunto 1355307253 visualizzazioni, mentre i video di Omawumi, Wizkid, Iyanya, ecc. sono ancora indietro (pur essendo cool da vari punti di vista...forse non è un caso se Oliver Twist di D'Banj è entrata nella UK TOP10). Ma questi ragazzi stanno diventando big e raggiungendo un audience internazionale, che non si limita solo alla diaspora nigeriana. E lo fanno ballare. Esattamente ciò che la Cina vorrebbe riuscire a fare, ma con scarso successo. Tempo di cambiare musica?
Another thing that stroke me? And, to be honest, not only me but also my friends? The total abscence of African languages...nothing at all. Not scheduled! Well, if the show had taken place in Italy I would expect so, but being in a city like London, not at all. A city that promotes a huge African Film Festival (I saw my first Nollywood movie there, Phone Swap, I thank A.J. for spreading the news!), fashion-related events (Africa Fashion Week), music festivals, like the London African Music Festival...
Un'altra cosa che mi ha stupito?A dire il vero non solo me, ma anche altri amici che hanno visitato lo show? La totale assenza di lingue africane...niente. Non contemplate! Ecco, se lo show si fosse tenuto in Italia me lo sarei aspettato, ma in una città come Londra, assolutamente no. Una città che promuove un grande African Film Festival (lì ho visto Phone Swap, il mio primo film di Nollywood e ringrazio A.J. per avermi allertato!), eventi di moda africana (Africa Fashion Week), festival di musica, come il London African Music Festival...
I had the pleasure to assist to the first episode of the Afrobeat Educational Roadshow, organised by Strictly Entertainment Music (SEM) and held at the University of Westminster, on December 12th, 2012 (see brochure above). I was glad to hear that the African country I find more interesting from a popular culture perspective is "going up": Nigeria is doing great not only in cinema, fashion and soccer, but also in AFROBEAT MUSIC, where the genre actually generated.
Ho avuto il piacere di assistere alla prima tappa dell'Afrobeat Educational Roadshow, organizzato da Strictly Entertainment Music (SEM) e tenutosi lo scorso 12 dicembre, presso l'Università di Westminster (vedi locandina sopra). Mi ha fatto molto piacere sentire che il paese africano che mi interessa di più in una prospettiva di cultura pop "sta salendo": la Nigeria sta andando alla grande nel cinema, nella moda e nel calcio, ma anche nella MUSICA AFROBEAT, dove questo genere è nato.
Bracket ft. Wizkid, Girl
E gli artisti nigeriani stanno diventando famosi all'estero, anche attraverso collaborazioni (pensate ad Akon con i P-Square e MayD in Chop My Money). Nonostante questo, "Gangnam style" ha raggiunto 1355307253 visualizzazioni, mentre i video di Omawumi, Wizkid, Iyanya, ecc. sono ancora indietro (pur essendo cool da vari punti di vista...forse non è un caso se Oliver Twist di D'Banj è entrata nella UK TOP10). Ma questi ragazzi stanno diventando big e raggiungendo un audience internazionale, che non si limita solo alla diaspora nigeriana. E lo fanno ballare. Esattamente ciò che la Cina vorrebbe riuscire a fare, ma con scarso successo. Tempo di cambiare musica?
WOW guys!today we hit an important number of views: 12,100+!!!thank you, thank you, THANK YOU!
ReplyDeleteAdvertising Agency
ReplyDeleteBranding Agency FRESCO specializes in web design, digital marketing, corporate image, graphic design, logo design, e-commerce, advertising and social media.
https://www.frescodesign.com.hk/